Hoe gaan we te werk?

Vragen om hulp of advies kan soms een grote stap zijn. Het is dan prettig om van tevoren al te weten wat je kunt verwachten. Hieronder kun je lezen hoe we bij het CJG te werk gaan.

Heb je een vraag over je thuissituatie, je gezondheid, over opvoeden of opgroeien? Dan kun je heel eenvoudig contact met ons opnemen via ons contactformulier. Zodra je het formulier hebt ingevuld, komt jouw vraag direct bij ons binnen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om je vraag te bespreken. Heb je een dringende hulpvraag? Dan kun je ook zelf telefonisch contact met ons opnemen, of bij ons langskomen tijdens kantooruren.

Telefonisch gesprek

Het telefonische gesprek wordt gevoerd door een goed opgeleide professional. Deze professional noemen wij screener. Zij luistert naar jouw verhaal en stelt je allerlei vragen, om een zo volledig mogelijk beeld van jouw situatie te krijgen. Aan het eind van het telefoongesprek maakt de screener daar een inschatting van. Soms kunnen wij jou zelf informatie en advies geven waarmee je verder kunt. Na een aantal weken hebben we dan weer contact om te kijken of het beter gaat en je voldoende geholpen bent. Maar het kan ook zijn dat jouw hulpvraag groter is. Dan maken we een afspraak voor een uitgebreidere screening.

Uitgebreid screeningsgesprek

Het is mogelijk dat je naar aanleiding van het eerste telefoongesprek wordt uitgenodigd voor een wat uitgebreider screeningsgesprek. Dat gesprek vindt meestal plaats bij ons op kantoor. Tijdens dit gesprek gaan we nog wat dieper in op jouw situatie. Ook bespreken we samen wat de beste vervolgstappen zijn en of er specialistische hulp ingeschakeld moet worden.

Vervolgtraject

Het CJG is zelf geen zorgverlener, maar werkt nauw samen met een groot aantal partners. Wanneer we een van deze partners inschakelen, blijven wij nog steeds, op de achtergrond, betrokken. Samen zorgen we ervoor dat je zo goed mogelijk geholpen wordt, op een manier die jij prettig vindt.